تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در ویندوز 8، امکان بزرگ کردن محتویات صفحه شامل متون و تمام آیتم‌های موجود بر روی صفحات تنها با فعال کردن یک گزینه است. به خصوص اگر از مشکل بینایی رنج می‌برید این قابلیت بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این ترفند به نحوه فعال کردن این گزینه خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, | 10:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که اهل گوش کردن موزیک از طریق کامپیوتر باشید و همچنین از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی مخصوص شما بپردازیم. با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با چند کلیک، قدرت صدای خروجی از اسپیکر را به طور محسوسی در این ویندوزها بهبود ببخشید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 توی داس یه دستوری وجود داره به نام DEBUG که با اعمال اون تنظیمات بایوس به حالت پیشفرض برمیگرده و البته پسورد هم پاک خواهد شد.
اما نحوه ی استفاده از این دستور که برای بایوسهای مختلف متفاوته :



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید در محیط ویندوز اکسپلورر و داخل یک پوشه خاص هستید و قصد دارید در یک پنجره جدید، مجدد همین پوشه کنونی را فراخوانی کنید. برای این کار، بایستی ابتدا وارد Computer شده و پس از ورود به درایو مربوطه و طی مسیرهای مختلف وارد پوشه مورد نظر شوید. اما بایستی بدانید که راه بسیار ساده‌تری نیز برای ایجاد یک پنجره مشابه از پنجره کنونی در ویندوز اکسپلورر وجود دارد. در این ترفند به معرفی این راه ساده اما کاربردی که به وسیله یک کلید ترکیبی کیبورد انجام می‌شود، خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان طور که می‌دانید در ویندوز 7 در صورتی که قصد ورود به ویندوز را داشته باشید، حساب یا حساب‌های کاربری موجود در ویندوز نمایش داده شده و با انتخاب هر یک و وارد کردن رمز عبور می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. اما در صورتی که چند کاربر مختلف از سیستم استفاده کنند چنین حالتی می‌تواند باعث کاهش امنیت حساب‌های کاربری شود. چرا که سایر کاربران، نام کاربری کاربران دیگر را مشاهده می‌کنند و تنها مانع امنیتی برای ورود به حساب کاربری، رمز عبور است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید در صفحه خوش‌آمدگویی ویندوز 7، نام کاربری حساب‌های کاربری را نیز مخفی کنید به طوری که هر کاربر برای ورود به حساب کاربری خود مجبور باشد علاوه بر رمز عبور، نام کاربری خود را نیز تایپ کند. چنین کاری مسلماً می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری را بهبود ببخشد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد Windows Store یا فروشگاه ویندوز است. در محیط Windows Store برنامه‌های مخصوص Metro و همچنین برنامه‌های دسکتاپی جهت سهولت کاربران برای دریافت به طور رایگان و غیررایگان قرار گرفته است. در صورتی که به این قابلیت جدید احتیاجی ندارید در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 بازیابی پسورد ادمین ویندوز 7
این روش نیاز به هیچ گونه نرم افزار جانبی ندارد و از ابزار خود ویندوز برای این کار استفاده می کنیم. در این روش ما از برنامه ی Sticky ویندوز که مخصوص معلولین است استفاده می کنیم. از کاربرد های این برنامه برای مثال می توان از فشردن کلید های Ctrl + Alt+ Delete نام برد که به جای اینکه این کلید ها را همزمان فشار دهیم می توانیم تک تک و پشت سر هم فشار دهیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یک ویژگی جدید در ویندوز ایکس پی این است تمام فایلهای بوت را در کنار یکدیگر قرار میدهد و باعث یک بوت سریع تر میشود .

به صورت مادرزاد این گزینه فعال است اما در بعضی از نسخه های ویندوز این طور نیست برای به کار انداختن آن به رجیستری رفته و به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\/Microsoft\Dfrag
متغیر BootOptimizeFunction را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کرده و سپس از منوی آن گزینه modify را برگزینید و سپس مقدار آن را به Y تغییر دهید تا فعال شود



تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر از ویندوز ویستا استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که پس از کلیک بر روی منوی Start، قسمتی جهت جستجو وجود دارد که می‌توان در آن تایپ کرد. به طور پیش‌فرض، این بخش جستجو تنها فایل‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی کامپیوتر خود شما را جستجو می‌کند. گزینه‌ای هم به نام Search the Internet وجود دارد که تنها از موتور جستجوی پیش‌فرض نصب شده بر روی IE استفاده می‌کند. اما شما می‌توانید این جستجو را گسترده‌تر کنید و موتورهای جستجوی دیگری را نیز در اختیار داشته باشید. در این ترفند نحوه افزودن موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و ویکی‌پدیا به قسمت جستجو در منوی Start ویندوز ویستا را بازگو می نماییم. با این کار، عملکرد شما بسیار سریع خواهد شد و به عنوان مثال، پس از کلیک بر روی منوی Start، عبارت خود را وارد می‌کنید و با یک کلیک ماوس، نتیجه جستجو را در موتور جستجوی محبوب خود در مرورگر مشاهده می‌کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 حتماً شما نیز با عملکرد Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز آشنا هستید. کلیه فایل‌ها و فولدرها پس از پاک شدن مستقیماً به سطل آشغال ویندوز منتقل می‌شوند و در نهایت با پاکسازی سطل آشغال می‌توان آنها را حذف نهایی کرد. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید قطعاً با تسکبار جدید و قابلیت‌های مختلف آن آشنایی پیدا کرده‌اید. در این ترفند قصد داریم نحوه اضافه کردن Recycle Bin به تسکبار ویندوز 7 را برای شما بازگو نماییم. به طوری که همه جا و در همه حالت می‌توانید به سطل آشغال دسترسی داشته باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 بدون ‌شک یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که در ویندوز 7 دستخوش تغییر شده است، تسکبار (Taskbar) یا نوار وظیفه آن است. چینش جدید پنجره‌های باز، اضافه شدن لیست پرش، توسعه پیش‌نمایش پنجره‌ها، سنجاق برنامه‌ها و افزایش 10 پیکسلی اندازه تسکبار جهت راحتی کار با نمایشگرهای لمسی، نمونه‌هایی از این تغییرات هستند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7 بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در تعریف باگ (Bug) می‌توان گفت: نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‌گردد. نسخه های مختلف ویندوز شرکت مایکروسافت سابقه طولانی در داشتن باگ‌های کوچک و بزرگ دارند که در زمان‌های مختلف توسط وصله‌های امنیتی ارائه شده حل شده‌اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ جدید در صفحه دسکتاپ ویندوز ویستا بپردازیم که حتی پس از عرضه ویندوز 7 نیز حل نشده است و در ویندوز 7 نیز وجود دارد. همچنین در آخرین آپدیت‌های این ویندوزها نیز فکری به حال آن نشده است. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وب سایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

 

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

Description: شماره سریال جادویی برای ویندوز XP منبع ترفند: وب سایت ترفندستان



تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‌های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‌چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‌کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‌ها (Check Box) یا جعبه‌های تیک‌دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‌ها جهت انتخاب آیتم‌های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‌نماییم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, | 3:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‌های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‌ها و سرویس‌های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد