تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از نرم‌افزار KMPlayer برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری خود استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که به وسیله‌ی این نرم‌افزار تنها امکان اجرای یک فایل در آنِ واحد وجود دارد. بدین معنی که اگر یک فایل در حال اجرا باشد و اقدام به باز کردن یک فایل دیگر توسط این نرم‌افزار کنید، اجرای فایل قبلی متوقف شده و فایل جدید اجرا می‌شود. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی اجرای اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:اجرای همزمان دو زیرنویس در نرم‌افزار KMPlayer, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

KMPlayer به واسطه‌ی رابط کاربری مناسب، کدک‌های صوتی و تصویری بسیار و امکانات فراوان به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پخش موزیک و ویدئو در بین کاربران تبدیل شده‌ است. از آنجایی که این نرم‌افزار تنظیمات مناسبی در زمینه قرار دادن زیرنویس فیلم‌ها، تنظیم زمانی زیرنویس، تغییر رنگ، تغییر فونت و... فراهم کرده است، گزینه‌ی اول بسیاری از فیلم‌دوستان برای تماشای فیلم و ویدئو می‌باشد. یکی از این امکانات، قرار دادن دو زیرنویس برای یک فیلم بوده و ما در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه با باز کردن فایل ویدئویی، هر دو زیرنویس را به طور همزمان مشاهده کنید.



ادامه مطلب

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی که بر روی ویندوز نصب می‌شوند بسته به کوچکی و بزرگی خود فضایی از هارددیسک را اشغال می‌کنند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه مختلف برای پی بردن به فضای اشغال شده‌ی هارددیسک توسط نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 7 با راست کلیک بر شورتکات‌های صفحه‌ی دسکتاپ و همچنین فایل‌های اجرایی می‌توان با انتخاب گزینه‌ی Pin to Start Menu آن‌ها را به منوی Start ویندوز اضافه و یا به اصطلاح سنجاق کرد. اما در صورتی که بر روی سایر فایل‌ها و یا پوشه‌ها راست کلیک کنید خبری از این گزینه نیست. در این ترفند به نحوه‌ی سنجاق کردن کلیه فایل‌ها با هر فرمتی و همچنین کلیه پوشه‌ها به منوی Start ویندوز 7 خواهیم پرداخت. این کار از دو روش قابل انجام است.



ادامه مطلب

در صورتی که به هنگام نصب ویندوز 8 اقدام به انتخاب گزینه‌ی Upgrade جهت نصب ویندوز کرده باشید، ویندوز قبلی شما به ویندوز 8 ارتقا پیدا می‌کند. با این کار بخشی از فایل‌های زائد و اضافی ویندوز قبلی همچنان بر روی هارددیسک باقی می‌ماند و حجم قابل توجهی را نیز اشغال می‌کند. با استفاده از این ترفند می‌توانید این فایل‌ها را به وسیله‌ی خود ویندوز 8 حذف کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:افزودن Network Connections به منوی راست کلیک Computer, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در ویندوزهای ویستا، 7 و 8 بر خلاف ویندوز XP دسترسی به بخش Network Connections ویندوز مقداری سخت‌ شده است. برای این کار باید ابتدا به Control Panel مراجعه کنید و پس از ورود به قسمت Network and Internet به بخش Network and Sharing Center رفته و بر روی Change adapter settings کلیک کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی کاربردی بپردازیم که با استفاده از رجیستری ویندوز می‌توانید Network Connections را به منوی راست کلیک Computer اضافه کنید تا تنها با یک راست کلیک بر روی Computer (در منوی Start یا صفحه‌ی دسکتاپ) و انتخاب Network Connections وارد آن شوید. این ترفند بر روی تمامی ویندوزها قابل انجام است.



ادامه مطلب

در ویندوز 8 می‌توانن قسمت‌های مختلفی از ویندوز را به شکل دلخواه خود تغییر داد. یکی از این قسمت‌ها صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری (Sign In Screen) است که در هنگام ورود به محیط ویندوز و پس از صفحه‌ی Lock نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر رنگ پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری در ویندوز 8 خواهیم پرداخت. این کار از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:گزارش‌گیری ار وضعیت کارایی Power به وسیله‌ی CMD, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید وضعیت استفاده از Power دستگاه‌تان در حال حاضر در محیط ویندوز چگونه است. آیا در وضعیت کارایی توان مصرفی کامپیوتر یا لپ‌تاپ، ایراد و اشکالی وجود دارد؟ یا همه چیز به درستی در ویندوز تنظیم شده است. این موضوع به ویژه در لپ‌تاپ‌ها که از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند مهم‌تر نیز هست. چرا که طول عمر باتری لپ‌تاپ به استفاده‌ و تنظیم صحیح تنظیمات Power ویندوز بستگی زیادی دارد. در این ترفند به نحوه‌ی گزارش‌گیری از وضعیت کارایی Power به وسیله‌ی Command Prompt خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در مرورگرهای مدرن اینترنتی قابلیتی به نام Smooth Scrolling یا پیمایش نرم وجود دارد که بالا و پایین کردن صفحات وب توسط غلطک ماوس را به صورتی ظریف انجام می‌دهد. بدین صورت که دیگر عمل پیمایش صفحه به شکل تکه‌تکه انجام نمی‌شود و به نرمی این کار صورت می‌پذیرد. اگر در حال مطالعه یک متن باشید این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. در مرورگر فایرفاکس این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است اما در مرورگر کروم این طور نیست. در این ترفند به نحوه‌ی فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

یکی از مشکلات شایع کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ‌تاپ‌، عدم شناسایی سخت‌افزار بلوتوث توسط ویندوز است. این موضوع می‌تواند از در دسترس نبودن درایور سخت‌افزار و یا سازگار نبودن درایور با نسخه‌ی ویندوز رخ دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه حل جامع بپردازیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:مقایسه دو فایل به وسیله‌ی CMD, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

گاهی نیاز است که دو فایل را مقایسه کرد و فهمید که آیا این دو فایل کاملاً مشابه و هم‌اندازه‌ی هم هستند یا با یکدیگر متفاوت‌اند. جالب است بدانید که این کار به آسانی توسط Command Prompt ویندوز امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:مشاهده لیست کامل درایورهای نصب شده از طریق CMD, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که قصد دارید لیست کامل و تفصیلی کلیه درایورهای نصب شده بر روی ویندوز را مشاهده کنید، Command Prompt ویندوز آماده است تا این کار را با دستوری ساده برای شما انجام دهد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8، اپلیکیشن Mail، برنامه‌ی پیش‌فرض ویندوز جهت مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی است. به طوری که اگر در ویندوز بر روی یک لینک با پروتکل mailto کلیک کنید، این اپلیکیشن به طور خودکار باز خواهد شد. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر نرم‌افزار مدیریت ایمیل پیش‌فرض در ویندوز 8 خواهیم پرداخت تا بدین وسیله بتوانید یک نرم‌افزار دسکتاپی یا یک اپلیکیشن دیگر را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت ایمیل‌ها در ویندوز انتخاب کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:حذف دکمه‌ی Burn از محیط اکسپلورر ویندوز 7, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در محیط اکسپلورر ویندوز 7 (Windows Explorer) و در نوار فرمان آن (Command Bar) دکمه‌ای به نام Burn قرار گرفته است. این دکمه که در تمامی پوشه‌ها نمایش داده می‌شود جهت رایت مستقیم اطلاعات بر روی CD و DVD کاربرد دارد. در صورتی که از این دکمه استفاده نمی‌کنید و علاقه دارید که آن را حذف کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار از دو روش مختلف خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 به وسیله‌ی اپلیکیشن Bing موجود در ویندوز 8، می‌توانید مستقیماً به وسیله‌ی موتور جستجوی شرکت Microsoft در اینترنت جستجو کنید. پس از ورود به این اپلیکیشن، لیست کلیه جستجوهای انجام شده‌ی اخیر توسط این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. در صورتی که قصد حذف تاریخچه‌ی جستجوها و یا غیرفعال کردن کلی آن دارید، در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 با استفاده از این ترفند می‌توانید یک فایل میان‌بر (Shortcut) جهت دسترسی مستقیم به تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز 8 ایجاد نمایید. نکته‌ی جالب این موضوع اینجاست که امکان مشاهده‌ و دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم در محیط اکسپلورر و هم در محیط Modern UI وجود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:ادغام فایل‌های MP3 با یکدیگر به وسیله‌ی CMD, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که نیازمند این باشید تا چند فایل MP3 را با هم ادغام کنید، احتمالاً سریعاً به دنبال یک نرم‌افزار جانبی مناسب برای این کار خواهید گشت. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی Command Prompt ویندوز می‌توانید تنها با یک خط دستور ساده، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به عنوان مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!



ادامه مطلب

 در صورتی که به‌روزرسانی ویندوز خود را به طور خودکار و زمان‌بندی شده تعیین کرده باشید، ویندوز به طور خودکار پس از به‌روزرسانی ویندوز اقدام به Restart سیستم می‌کند. این کار ممکن است گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی جلوگیری از Restart خودکار سیستم پس از به‌روزرسانی ویندوز از طریق دو روش مختلف بپردازیم.



ادامه مطلب

 در صورتی که از آنتی ویروس ESET NOD32 بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، اگر به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز موجود باشد آنتی ویروس این موضوع را از طریق نمایش پیام‌هایی اطلاع‌رسانی می‌کند. حتی اگر تنظیمات Update ویندوز را طوری تنظیم کرده باشید نیاز به اطلاع‌رسانی نباشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های به‌روزرسانی ویندوز توسط آنتی ویروس ESET NOD32 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در ویندوز, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجراست.



ادامه مطلب

 همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های ویندوز که در محیط Modern UI اجرا می‌شوند تفاوت‌های فراوانی با پنجره‌های معمولِ دسکتاپی دارند. یکی از این تفاوت‌ها اجرای اپلیکیشن‌ها در حالت تمام صفحه و نداشتن گزینه‌های بستن، کوچک‌سازی و کمینه یا بیشینه ساختن پنجره است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز 8 در محیط پنجره‌های دسکتاپی بپردازیم. به طوری که می‌توانید اپلیکیشن‌های ویندوز 8 را با همان حال و هوای محیط دسکتاپ تجربه کنید.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+PrintScreen از صفحه نمایش عکس گرفت و تصویر گرفته شده را ذخیره کرد. این تصویر مستقیماً در پوشه‌ی Pictures\Screenshots ذخیره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید محل پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش را تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8، اپلیکیشن Mail، برنامه‌ی پیش‌فرض ویندوز جهت مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی است. به طوری که اگر در ویندوز بر روی یک لینک با پروتکل mailto کلیک کنید، این اپلیکیشن به طور خودکار باز خواهد شد. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر نرم‌افزار مدیریت ایمیل پیش‌فرض در ویندوز 8 خواهیم پرداخت تا بدین وسیله بتوانید یک نرم‌افزار دسکتاپی یا یک اپلیکیشن دیگر را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت ایمیل‌ها در ویندوز انتخاب کنید.



ادامه مطلب

 به وسیله‌ی اپلیکیشن Bing موجود در ویندوز 8، می‌توانید مستقیماً به وسیله‌ی موتور جستجوی شرکت Microsoft در اینترنت جستجو کنید. پس از ورود به این اپلیکیشن، لیست کلیه جستجوهای انجام شده‌ی اخیر توسط این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. در صورتی که قصد حذف تاریخچه‌ی جستجوها و یا غیرفعال کردن کلی آن دارید، در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 با استفاده از این ترفند می‌توانید یک فایل میان‌بر (Shortcut) جهت دسترسی مستقیم به تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز 8 ایجاد نمایید. نکته‌ی جالب این موضوع اینجاست که امکان مشاهده‌ و دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم در محیط اکسپلورر و هم در محیط Modern UI وجود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:ادغام فایل‌های MP3 با یکدیگر به وسیله‌ی CMD, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که نیازمند این باشید تا چند فایل MP3 را با هم ادغام کنید، احتمالاً سریعاً به دنبال یک نرم‌افزار جانبی مناسب برای این کار خواهید گشت. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی Command Prompt ویندوز می‌توانید تنها با یک خط دستور ساده، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به عنوان مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:نمایش پسوند تمامی فایل‌ها در ویندوز, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در محیط ویندوز و با استفاده از Folder Options می‌توان با برداشتن تیک گزینه‌ی Hide extensions for known file types پسوند فایل‌ها را مشاهده کرد. به عنوان مثال قرارگیری exe. در انتهای نام یک فایل نشان‌دهنده‌ی اجرایی بودن این فایل است و قرارگیری txt. در انتهای یک فایل بیان می‌کند این که این فایل، یک فایل متنی است. اما پسوند برخی فایل‌ها با وجود غیرفعال بودن تیک این گزینه در Folder Options همچنان نمایش داده نمی‌شوند. معروف‌ترین این فایل‌ها نیز فایل‌های Shortcut یا میان‌بر هستند. به عنوان مثال اگر به صفحه‌ی دسکتاپ دقت کنید متوجه می‌شوید که فایل‌های میان‌بر موجود در صفحه‌ی دسکتاپ پسوندی ندارند. در صورتی که به طور طبیعی بایستی lnk. در انتهای آن‌ها قرار می‌گرفت. از دیگری پسوندهایی که در ویندوز نمایش داده نمی‌شوند می‌توان به xnk ،shb ،scf،shs ،pif و url اشاره کرد. هر فایلی که دارای این پسوندها باشد، پسوند آن نمایش داده نمی‌شود. اما در صورتی که علاقه‌ دارید حتی پسوند این فایل‌ها نیز نمایش داده شوند با استفاده از رجیستری ویندوز می‌توانید چنین امکانی را فراهم کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تشخیص این‌که کدام یک از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بایستی Uninstall شوند، گاهی برای کاربران مبتدی مشکل است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک یاری‌رسان کوچک و کم‌حجم بپردازیم که شما را در تشخیص نرم‌افزارهایی که بهتر است از روی سیستم حذف شوند یاری می‌کند. این موضوع به ویژه برای تشخیص بدافزارها و نرم‌افزارهایی که امنیت سیستم را به خطر می‌اندازند بسیار مناسب است.



ادامه مطلب

Windows Defender نام نرم‌افزار امنیتی شرکت مایکروسافت است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. در صورتی که از Windows Defender برای اسکن فایل‌های خود زیاد استفاده می‌کنید حتماً علاقه‌ دارید که سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید گزینه‌ی Scan with Windows Defender را به منوی راست کلیک فایل‌ها اضافه کنید تا از این پس سریعاً فایل‌های مشکوک خود را به وسیله‌ی Windows Defender اسکن کنید.



ادامه مطلب

 همان طور که احتمالاً می‌دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‌ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‌ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‌های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‌آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‌زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‌گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‌کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‌ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‌توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‌تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.



ادامه مطلب

 نمی‌دونم تا به حال برای شما هم پیش آمده که مثلا بخواهید یک لیست از نام فایلهای موجود در یک فولدر خاص را به صورت یک فایل Text تهیه کنید .

مثلا فرض کنید در یک فولدر خاص 1000 عکس مختلف دارید که نام هر عکس کدملی هر فرد میباشد. حالا قصد دارید یک لیست از کدملی تمامی افرادی که عکس آنها را در اختیار دارید تهیه کنید . چه می‌کنید ؟

به طور معمول ویندوز فاقد چنین امکانی است و برای حل این مشکل می‌بایست یا از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید و یا از سیستم عامل Dos کمک بگیرید و یا خودتان به صورت دستی همه‌ی لیست را تایپ کنید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تصور کنید در حال کار با لپ‌تاپتان هستید و تلفن همراه‌تان زنگ می‌خورد . مجبورید دست از کار با کامپیوتر بکشید و با تلفن‌تان صحبت کنید .

اما احتمالا خبر ندارید که در ویندوز7 می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شما می‌توانید ویندوز 8 را به دو صورت نصب کنید. حالت اول نصب ویندوز در یک پارتیشن و همراه با فرمت نمودن این پارتیشن است (Clean Instal). و حالت دیگر نیز ارتقای نسخه‌ی قدیمی‌تر ویندوز (مانند ویندوز 7) به ویندوز 8 می‌باشد (Upgrade). انجام عملیات ارتقا به ویندوز 8 نیز به دو صورت ممکن است. بدین صورت که شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را حفظ کرده تا در ویندوز 8 نیز این اطلاعات را در اختیار داشته باشید و یا اینکه اطلاعات قبلی را نگه نداشته و تنها ویندوز را ارتقا بدهید. در نتیجه در صورتی که گزینه‌ی keep nothing را به هنگام ارتقا انتخاب کرده باشید اطلاعات قبلی ویندوز شما پاک خواهند شد. اما جالب است بدانید در صورت انتخاب این گزینه نیز ویندوز 8 به طور خودکار از فایل‌های شخصی شما در ویندوز قبلی (موجود در پوشه‌ی C:\Users) یک نسخه‌ی پشتیبان موقت تهیه کرده و بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. البته به شرط آن‌که هارددیسک را در طول نصب فرمت نکرده باشید. در این ترفند به نحوه‌ی بازیابی فایل‌های ویندوز قبلی پس از ارتقا به ویندوز 8 در این حالت خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 8 می‌توانن قسمت‌های مختلفی از ویندوز را به شکل دلخواه خود تغییر داد. یکی از این قسمت‌ها صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری (Sign In Screen) است که در هنگام ورود به محیط ویندوز و پس از صفحه‌ی Lock نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر رنگ پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری در ویندوز 8 خواهیم پرداخت. این کار از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:زیابی قابلیت Briefcase در ویندوز 8, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز در صورتی که بر روی صفحه راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید، خواهید دید که یکی از گزینه‌های موجود در این منو گزینه‌ی Briefcase است. Briefcase پوشه‌ای مجازی است که امکان همگام‌سازی اطلاعات موجود در دو محل مختلف را به کاربر می‌دهد. اما در ویندوز 8 خبری از این قابلیت نیست. با استفاده از این ترفند می‌توانید Briefcase را در ویندوز 8 فعال کنید.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.



ادامه مطلب

 Windows Photo Viewer نام نرم‌افزاری جهت مشاهده‌ی تصاویر است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. رنگ پشت‌زمینه‌ی این برنامه به هنگام نمایش تصاویر سفید رنگ است. با استفاده از این ترفند می‌توانید از طریق رجیستری ویندوز، رنگ پشت‌زمینه‌ی Windows Photo Viewer را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید. این کار در ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است. 



ادامه مطلب

 نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+PrintScreen از صفحه نمایش عکس گرفت و تصویر گرفته شده را ذخیره کرد. این تصویر مستقیماً در پوشه‌ی Pictures\Screenshots ذخیره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید محل پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش را تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:پی بردن به تاریخ نصب شدن ویندوز از طریق CMD, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ویندوزی که در حال حاضر در حال استفاده از آن هستید در چه تاریخی بر روی سیستم نصب شده است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید از طریق Command Prompt ویندوز به تاریخ و حتی زمان دقیق نصب شدن ویندوز پی ببرید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1388برچسب:Activator Windows 8, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 

 برای دریافت اکتیو ویندوز هشت دانلود کنید.



تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:۲۰ ویژگی برتر در ویندوز ۸, | 5:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تغییرات رو به رشد صنعت کامپیوتر باعث شده تا ویندوز ۸ سیستم عامل جدید مایکروسافت برای تمام کسانی که با این صنعت آشنا هستند جالب و هیجان انگیز نشان بدهد بطوری که پیگیری اخبار و سمینار ها و.. بحث های مربوط به این ویندوز با استقبال انبوهی از کاربران رو به رو شده است


حرکت کمپانی مایکروسافت در مسیر جدید سیستم عامل های با تاکید بر رابط دوگانه کامپیوتر با تبلت ها قطعا باعث رشد چشمگیری در بخش IT میشود .. در اینجا می خواهیم نگاهی کنیم به بهترین ویژگی های جدید ویندوز ۸ که کاربران را مجذوب خود کرده و امکانات برتری که نسبت به نسخه های قبلی ویندوز ارایه شده است را به صورت گذرا برای شما بیان کنیم



ادامه مطلب

 همان‌طور که می‌دانید در صفحه Start ویندوز 8، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز به چشم می‌خورد. شما نیز می‌توانید نرم‌افزار‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید. در صفحه Start امکان ایجاد پوشه برای برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما قابلیتی به نام گروه‌بندی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در صفحه را دسته‌بندی کنید. در این ترفند به معرفی نحوه نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید در صفحه Start ویندوز 8، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز به چشم می‌خورد. شما نیز می‌توانید نرم‌افزار‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید. در صفحه Start امکان ایجاد پوشه برای برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما قابلیتی به نام گروه‌بندی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در صفحه را دسته‌بندی کنید. در این ترفند به معرفی نحوه نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در آفیس 2013 شما می‌توانید تصاویر مختلفی را به عنوان تصویر پشت‌زمینه نرم‌افزار انتخاب کنید. این تصویر پشت‌زمینه در گوشه‌ی سمت راست در بالای صفحه‌ی نرم‌افزار نمایش پیدا می‌کند و جذابیت خاصی به محیط برنامه می‌بخشد. در این ترفند به نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. به وسیله‌ی اپلیکیشن Reader می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد. در این ترفند به معرفی کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:دستورات مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گجت‌ها (Gadgets) یا ابزارک‌ها، برنامه‌های کاربردی کوچکی هستند که بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز 7 قرار می‌گیرند و هر یک کاربری خاصی دارند. این ابزارها مواردی نظیر تقویم، ساعت، وضعیت آب‌وهوا، تبدیلات واحد‌ها و نظایر آن‌ها را به صورت کوچک و در عین حال کاربردی بر روی صفحه دسکتاپ در ویندوز 7 فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی فضای دسکتاپ و انتخاب Gadgets به این ابزارک‌ها دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی دستوراتی مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد