Windows Defender نام نرم‌افزار امنیتی شرکت مایکروسافت است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. در صورتی که از Windows Defender برای اسکن فایل‌های خود زیاد استفاده می‌کنید حتماً علاقه‌ دارید که سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید گزینه‌ی Scan with Windows Defender را به منوی راست کلیک فایل‌ها اضافه کنید تا از این پس سریعاً فایل‌های مشکوک خود را به وسیله‌ی Windows Defender اسکن کنید.



ادامه مطلب

 همان طور که احتمالاً می‌دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‌ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‌ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‌های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‌آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‌زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‌گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‌کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‌ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‌توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‌تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.



ادامه مطلب

 نمی‌دونم تا به حال برای شما هم پیش آمده که مثلا بخواهید یک لیست از نام فایلهای موجود در یک فولدر خاص را به صورت یک فایل Text تهیه کنید .

مثلا فرض کنید در یک فولدر خاص 1000 عکس مختلف دارید که نام هر عکس کدملی هر فرد میباشد. حالا قصد دارید یک لیست از کدملی تمامی افرادی که عکس آنها را در اختیار دارید تهیه کنید . چه می‌کنید ؟

به طور معمول ویندوز فاقد چنین امکانی است و برای حل این مشکل می‌بایست یا از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید و یا از سیستم عامل Dos کمک بگیرید و یا خودتان به صورت دستی همه‌ی لیست را تایپ کنید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تصور کنید در حال کار با لپ‌تاپتان هستید و تلفن همراه‌تان زنگ می‌خورد . مجبورید دست از کار با کامپیوتر بکشید و با تلفن‌تان صحبت کنید .

اما احتمالا خبر ندارید که در ویندوز7 می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شما می‌توانید ویندوز 8 را به دو صورت نصب کنید. حالت اول نصب ویندوز در یک پارتیشن و همراه با فرمت نمودن این پارتیشن است (Clean Instal). و حالت دیگر نیز ارتقای نسخه‌ی قدیمی‌تر ویندوز (مانند ویندوز 7) به ویندوز 8 می‌باشد (Upgrade). انجام عملیات ارتقا به ویندوز 8 نیز به دو صورت ممکن است. بدین صورت که شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را حفظ کرده تا در ویندوز 8 نیز این اطلاعات را در اختیار داشته باشید و یا اینکه اطلاعات قبلی را نگه نداشته و تنها ویندوز را ارتقا بدهید. در نتیجه در صورتی که گزینه‌ی keep nothing را به هنگام ارتقا انتخاب کرده باشید اطلاعات قبلی ویندوز شما پاک خواهند شد. اما جالب است بدانید در صورت انتخاب این گزینه نیز ویندوز 8 به طور خودکار از فایل‌های شخصی شما در ویندوز قبلی (موجود در پوشه‌ی C:\Users) یک نسخه‌ی پشتیبان موقت تهیه کرده و بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. البته به شرط آن‌که هارددیسک را در طول نصب فرمت نکرده باشید. در این ترفند به نحوه‌ی بازیابی فایل‌های ویندوز قبلی پس از ارتقا به ویندوز 8 در این حالت خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 8 می‌توانن قسمت‌های مختلفی از ویندوز را به شکل دلخواه خود تغییر داد. یکی از این قسمت‌ها صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری (Sign In Screen) است که در هنگام ورود به محیط ویندوز و پس از صفحه‌ی Lock نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر رنگ پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری در ویندوز 8 خواهیم پرداخت. این کار از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:زیابی قابلیت Briefcase در ویندوز 8, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز در صورتی که بر روی صفحه راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید، خواهید دید که یکی از گزینه‌های موجود در این منو گزینه‌ی Briefcase است. Briefcase پوشه‌ای مجازی است که امکان همگام‌سازی اطلاعات موجود در دو محل مختلف را به کاربر می‌دهد. اما در ویندوز 8 خبری از این قابلیت نیست. با استفاده از این ترفند می‌توانید Briefcase را در ویندوز 8 فعال کنید.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.



ادامه مطلب

 Windows Photo Viewer نام نرم‌افزاری جهت مشاهده‌ی تصاویر است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. رنگ پشت‌زمینه‌ی این برنامه به هنگام نمایش تصاویر سفید رنگ است. با استفاده از این ترفند می‌توانید از طریق رجیستری ویندوز، رنگ پشت‌زمینه‌ی Windows Photo Viewer را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید. این کار در ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است. 



ادامه مطلب

 نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+PrintScreen از صفحه نمایش عکس گرفت و تصویر گرفته شده را ذخیره کرد. این تصویر مستقیماً در پوشه‌ی Pictures\Screenshots ذخیره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید محل پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش را تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:پی بردن به تاریخ نصب شدن ویندوز از طریق CMD, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ویندوزی که در حال حاضر در حال استفاده از آن هستید در چه تاریخی بر روی سیستم نصب شده است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید از طریق Command Prompt ویندوز به تاریخ و حتی زمان دقیق نصب شدن ویندوز پی ببرید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1388برچسب:Activator Windows 8, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 

 برای دریافت اکتیو ویندوز هشت دانلود کنید.



تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:۲۰ ویژگی برتر در ویندوز ۸, | 5:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تغییرات رو به رشد صنعت کامپیوتر باعث شده تا ویندوز ۸ سیستم عامل جدید مایکروسافت برای تمام کسانی که با این صنعت آشنا هستند جالب و هیجان انگیز نشان بدهد بطوری که پیگیری اخبار و سمینار ها و.. بحث های مربوط به این ویندوز با استقبال انبوهی از کاربران رو به رو شده است


حرکت کمپانی مایکروسافت در مسیر جدید سیستم عامل های با تاکید بر رابط دوگانه کامپیوتر با تبلت ها قطعا باعث رشد چشمگیری در بخش IT میشود .. در اینجا می خواهیم نگاهی کنیم به بهترین ویژگی های جدید ویندوز ۸ که کاربران را مجذوب خود کرده و امکانات برتری که نسبت به نسخه های قبلی ویندوز ارایه شده است را به صورت گذرا برای شما بیان کنیم



ادامه مطلب

 همان‌طور که می‌دانید در صفحه Start ویندوز 8، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز به چشم می‌خورد. شما نیز می‌توانید نرم‌افزار‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید. در صفحه Start امکان ایجاد پوشه برای برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما قابلیتی به نام گروه‌بندی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در صفحه را دسته‌بندی کنید. در این ترفند به معرفی نحوه نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید در صفحه Start ویندوز 8، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز به چشم می‌خورد. شما نیز می‌توانید نرم‌افزار‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید. در صفحه Start امکان ایجاد پوشه برای برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما قابلیتی به نام گروه‌بندی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در صفحه را دسته‌بندی کنید. در این ترفند به معرفی نحوه نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در آفیس 2013 شما می‌توانید تصاویر مختلفی را به عنوان تصویر پشت‌زمینه نرم‌افزار انتخاب کنید. این تصویر پشت‌زمینه در گوشه‌ی سمت راست در بالای صفحه‌ی نرم‌افزار نمایش پیدا می‌کند و جذابیت خاصی به محیط برنامه می‌بخشد. در این ترفند به نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. به وسیله‌ی اپلیکیشن Reader می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد. در این ترفند به معرفی کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:دستورات مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گجت‌ها (Gadgets) یا ابزارک‌ها، برنامه‌های کاربردی کوچکی هستند که بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز 7 قرار می‌گیرند و هر یک کاربری خاصی دارند. این ابزارها مواردی نظیر تقویم، ساعت، وضعیت آب‌وهوا، تبدیلات واحد‌ها و نظایر آن‌ها را به صورت کوچک و در عین حال کاربردی بر روی صفحه دسکتاپ در ویندوز 7 فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی فضای دسکتاپ و انتخاب Gadgets به این ابزارک‌ها دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی دستوراتی مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, | 5:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صفحه‌ی Start ویندوز 8، اپلیکیشن‌های نصب شده در محیط Modern UI در قالب اشکال مستطیل شکلی با ظاهری زیبا نمایش داده می‌شوند. به طور پیش‌فرض تعداد ردیف‌های این مستطیل‌ها بر اساس اندازه صفحه نمایش تعریف شده‌اند. در صورتی که دوست دارید تعداد این سطرها را تغییر دهید، در این ترفند به نحوه تغییر تعداد سطرهای اپلیکیشن‌های نمایش داده شده در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 «صفحه قفل» یا «Lock Screen» در ویندوز 8 از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. تصویر پشت زمینه Lock Screen به همراه آیکن‌ها و پیغام‌ها و همچنین قسمت دیگر که مربوط به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری برای ورود به ویندوز است. هر کاربر در ویندوز 8 این امکان را دارد تا از قسمت Personalize تصویر Lock Screen را تغییر دهد. در صورتی که این موضوع خلاف میل شماست می‌توانید با استفاده از این ترفند از تغییر تصویر Lock Screen توسط دیگر کاربران در ویندوز 8 جلوگیری نمایید.



ادامه مطلب

در ویندوز 8 شما می‌توانید با در اختیار داشتن یک حساب کاربری Microsoft، تنظیمات دستگاه اعم از تاریخچه سایت‌های مرور شده، شورتکات‌ها، تنظیمات برنامه‌ها، رمزهای عبور و... را با دستگاه‌های دیگری که بر روی آن‌ها ویندوز 8 نصب است همگام‌سازی (Sync) کنید. به عنوان مثال در صورتی که هم بر روی لپتاپ و هم تبلت خود از ویندوز 8 استفاده می‌کنید این ویژگی بسیار کاربردی خواهد بود. اما در صورتی که این ویژگی برای شما کاربرد ندارد یا دوست ندارید این امکان بر روی ویندوز فعال باشد، با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را غیرفعال کنید.



ادامه مطلب

 یکی از امکانات جدید و کاربردی که در ویندوز 8 وجود دارد قابلیت Storage Spaces است. شما به وسیله این قابلیت می‌توانید فضای چند هارد درایو متصل به کامپیوتر را با یکدیگر ادغام کرده و یک درایو مجازی ایجاد کنید. این هارد درایوها می‌توانند یک فلش دیسک یا یک هارد اکسترنال باشند. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 برای خاموش کردن (Shutdown)، راه‌اندازی مجدد (Restart) و خروج از حساب کاربری (Log Off) در ویندوز 8، بایستی ابتدا وارد نوار Charms شوید و با مراجعه به Settings و سپس Power گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که به این رویه‌ی جدید علاقه‌مند نیستید می‌توانید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به شما معرفی خواهیم کرد، این گزینه‌ها را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید تا خیلی سریع و راحت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.



ادامه مطلب

 برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 مرداد 1391برچسب:, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این ترفند به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 به هنگام نصب برنامه‌های مختلف پنجره‌ای با عنوان SmartScreen Filter ظاهر می‌شود که حاوی پیامی امنیتی برای نصب نرم‌افزار است. برای تأیید این عمل بایستی بر روی More Info و سپس Run anyway کلیک کنید. در این ترفند به معرفی نحوه غیرفعال کردن این پیام آزاردهنده خواهیم پرداخت تا بتوانید بدون دردسر برنامه‌های مختلف را بر روی ویندوز نصب کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 مرداد 1391برچسب:بستن کلیه برنامه‌های هنگ کرده به سادگی, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از مشکلات روزمره‌ای که برای کاربران در محیط ویندوز رخ می‌دهد، هنگ کردن برنامه‌ها به علت‌ باگ‌ها و ناسازگاری‌های نرم‌افزاری است. در این مواقع وضعیت برنامه‌ بر روی Not Responding قرار می‌گیرد. راه عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد استفاده از Task Manager و وادار کردن پروسه مربوط به برنامه به بسته شدن می‌باشد. در این ترفند قصد داریم راه کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تنها با اجرای یک فایل، کلیه پنجره‌های هنگ کرده مربوط به برنامه‌ها را ببندید. این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز عملی می‌باشد.



ادامه مطلب

Windows Media Centerنرم‌افزاری است که در به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز 7 نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدیویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را برای شما فراهم می‌کند. در صورت اجرای Windows Media Center همواره ابتدا انیمیشنی پخش می‌شود و سپس وارد صفحه اصلی برنامه می‌شوید. اما آیا دوست دارید کاری کنید تا بتوانید پس از اجرای برنامه به طور مستقیم وارد صفحه پخش موسیقی شوید؟ یا انیمیشن آغازین برنامه را غیرفعال کنید؟ با استفاده از روش‌هایی که در این ترفند برای شما معرفی خواهیم کرد می‌توانید به سادگی تغییرات مختلفی را به هنگام اجرای Windows Media Center در ویندوز 7 صورت دهید.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در ویندوز 8، امکان بزرگ کردن محتویات صفحه شامل متون و تمام آیتم‌های موجود بر روی صفحات تنها با فعال کردن یک گزینه است. به خصوص اگر از مشکل بینایی رنج می‌برید این قابلیت بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این ترفند به نحوه فعال کردن این گزینه خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, | 10:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که اهل گوش کردن موزیک از طریق کامپیوتر باشید و همچنین از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی مخصوص شما بپردازیم. با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با چند کلیک، قدرت صدای خروجی از اسپیکر را به طور محسوسی در این ویندوزها بهبود ببخشید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 توی داس یه دستوری وجود داره به نام DEBUG که با اعمال اون تنظیمات بایوس به حالت پیشفرض برمیگرده و البته پسورد هم پاک خواهد شد.
اما نحوه ی استفاده از این دستور که برای بایوسهای مختلف متفاوته :



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید در محیط ویندوز اکسپلورر و داخل یک پوشه خاص هستید و قصد دارید در یک پنجره جدید، مجدد همین پوشه کنونی را فراخوانی کنید. برای این کار، بایستی ابتدا وارد Computer شده و پس از ورود به درایو مربوطه و طی مسیرهای مختلف وارد پوشه مورد نظر شوید. اما بایستی بدانید که راه بسیار ساده‌تری نیز برای ایجاد یک پنجره مشابه از پنجره کنونی در ویندوز اکسپلورر وجود دارد. در این ترفند به معرفی این راه ساده اما کاربردی که به وسیله یک کلید ترکیبی کیبورد انجام می‌شود، خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان طور که می‌دانید در ویندوز 7 در صورتی که قصد ورود به ویندوز را داشته باشید، حساب یا حساب‌های کاربری موجود در ویندوز نمایش داده شده و با انتخاب هر یک و وارد کردن رمز عبور می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. اما در صورتی که چند کاربر مختلف از سیستم استفاده کنند چنین حالتی می‌تواند باعث کاهش امنیت حساب‌های کاربری شود. چرا که سایر کاربران، نام کاربری کاربران دیگر را مشاهده می‌کنند و تنها مانع امنیتی برای ورود به حساب کاربری، رمز عبور است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید در صفحه خوش‌آمدگویی ویندوز 7، نام کاربری حساب‌های کاربری را نیز مخفی کنید به طوری که هر کاربر برای ورود به حساب کاربری خود مجبور باشد علاوه بر رمز عبور، نام کاربری خود را نیز تایپ کند. چنین کاری مسلماً می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری را بهبود ببخشد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد Windows Store یا فروشگاه ویندوز است. در محیط Windows Store برنامه‌های مخصوص Metro و همچنین برنامه‌های دسکتاپی جهت سهولت کاربران برای دریافت به طور رایگان و غیررایگان قرار گرفته است. در صورتی که به این قابلیت جدید احتیاجی ندارید در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 بازیابی پسورد ادمین ویندوز 7
این روش نیاز به هیچ گونه نرم افزار جانبی ندارد و از ابزار خود ویندوز برای این کار استفاده می کنیم. در این روش ما از برنامه ی Sticky ویندوز که مخصوص معلولین است استفاده می کنیم. از کاربرد های این برنامه برای مثال می توان از فشردن کلید های Ctrl + Alt+ Delete نام برد که به جای اینکه این کلید ها را همزمان فشار دهیم می توانیم تک تک و پشت سر هم فشار دهیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یک ویژگی جدید در ویندوز ایکس پی این است تمام فایلهای بوت را در کنار یکدیگر قرار میدهد و باعث یک بوت سریع تر میشود .

به صورت مادرزاد این گزینه فعال است اما در بعضی از نسخه های ویندوز این طور نیست برای به کار انداختن آن به رجیستری رفته و به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\/Microsoft\Dfrag
متغیر BootOptimizeFunction را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کرده و سپس از منوی آن گزینه modify را برگزینید و سپس مقدار آن را به Y تغییر دهید تا فعال شود



تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر از ویندوز ویستا استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که پس از کلیک بر روی منوی Start، قسمتی جهت جستجو وجود دارد که می‌توان در آن تایپ کرد. به طور پیش‌فرض، این بخش جستجو تنها فایل‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی کامپیوتر خود شما را جستجو می‌کند. گزینه‌ای هم به نام Search the Internet وجود دارد که تنها از موتور جستجوی پیش‌فرض نصب شده بر روی IE استفاده می‌کند. اما شما می‌توانید این جستجو را گسترده‌تر کنید و موتورهای جستجوی دیگری را نیز در اختیار داشته باشید. در این ترفند نحوه افزودن موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و ویکی‌پدیا به قسمت جستجو در منوی Start ویندوز ویستا را بازگو می نماییم. با این کار، عملکرد شما بسیار سریع خواهد شد و به عنوان مثال، پس از کلیک بر روی منوی Start، عبارت خود را وارد می‌کنید و با یک کلیک ماوس، نتیجه جستجو را در موتور جستجوی محبوب خود در مرورگر مشاهده می‌کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 حتماً شما نیز با عملکرد Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز آشنا هستید. کلیه فایل‌ها و فولدرها پس از پاک شدن مستقیماً به سطل آشغال ویندوز منتقل می‌شوند و در نهایت با پاکسازی سطل آشغال می‌توان آنها را حذف نهایی کرد. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید قطعاً با تسکبار جدید و قابلیت‌های مختلف آن آشنایی پیدا کرده‌اید. در این ترفند قصد داریم نحوه اضافه کردن Recycle Bin به تسکبار ویندوز 7 را برای شما بازگو نماییم. به طوری که همه جا و در همه حالت می‌توانید به سطل آشغال دسترسی داشته باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 بدون ‌شک یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که در ویندوز 7 دستخوش تغییر شده است، تسکبار (Taskbar) یا نوار وظیفه آن است. چینش جدید پنجره‌های باز، اضافه شدن لیست پرش، توسعه پیش‌نمایش پنجره‌ها، سنجاق برنامه‌ها و افزایش 10 پیکسلی اندازه تسکبار جهت راحتی کار با نمایشگرهای لمسی، نمونه‌هایی از این تغییرات هستند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7 بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در تعریف باگ (Bug) می‌توان گفت: نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‌گردد. نسخه های مختلف ویندوز شرکت مایکروسافت سابقه طولانی در داشتن باگ‌های کوچک و بزرگ دارند که در زمان‌های مختلف توسط وصله‌های امنیتی ارائه شده حل شده‌اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ جدید در صفحه دسکتاپ ویندوز ویستا بپردازیم که حتی پس از عرضه ویندوز 7 نیز حل نشده است و در ویندوز 7 نیز وجود دارد. همچنین در آخرین آپدیت‌های این ویندوزها نیز فکری به حال آن نشده است. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وب سایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

 

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

Description: شماره سریال جادویی برای ویندوز XP منبع ترفند: وب سایت ترفندستان



تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‌های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‌چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‌کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‌ها (Check Box) یا جعبه‌های تیک‌دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‌ها جهت انتخاب آیتم‌های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‌نماییم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, | 3:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‌های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‌ها و سرویس‌های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد